Moren min Har Angst og Drikker seg Full

rustlf-logo 75x67Moren Min Er Deprimert og Drikker seg full nesten hele tiden , Jeg kommer hjem fra skolen og hun har Drukket Og Tatt sovemedesin Men hun får ikke sove , Hun Bare Går Rundt omkring Drita i huset hele tiden , og Hun er Veldig lei seg , jeg Vet ikke hva jeg skal Gjøre. Faren min har Sluttet og bry Seg ,,

Mann, 13 år fra Møre og Romsdal
Det er leit å høre at du har det på denne måten, og du trenger noen voksne å snakke med om dette. Dersom din far ikke bryr seg eller kan ta vare på deg og skjerme deg , kan du kanskje snakke med andre voksne i din familie som du har god kontakt med? Eller du kan snakke med din lærer, sosiallærer eller helsesøster på skolen din.
Du kan også kontakte helsestasjon for ungdom hvis det finnes der du bor. Utekontakten kan også være et alternativ. Al-anon/Alateen er et hjelpetilbud til barn og familiemedlemmer av alkoholikere som du kan kontakte. De har telefonnummer 51660000 hvis du vil vite mer om hva de har å tilby. Alle som er nevnt her har taushetsplikt i utgangspunktet, men noen ganger må de fortelle om situasjonen til barneverntjenesten for at barnet/familien skal få den hjelpen de trenger.
Husk at du alltid kan ringe oss på telefon 08588 for en prat. Hos oss er du helt anonym.