Overdose tabletter?

Har Imovane 7,5mg. Hvor mange kan tas før en tar overdose? Tar Tolvon og Zyprexa i tillegg. Er fem Imovane, en Tolvon og Zyprexa farlig?

Kvinne, 29 år fra Oslo
Det skal mye til for å ta en livstruende overdose av disse stoffene alene. Situasjonen kan derimot bli mer alvorlig om man samtidig har inntatt alkohol. Den dosen du nevner vil mest sannsynlig ikke utgjøre en livstruende overdose. Vi anbefaler deg imidlertid å snakke med legen som foreskriver medikamentene hvis du har spørsmål om disse. Legen kjenner deg bedre enn oss, og kan tilrettelegge medisineringen din. Les gjerne også mer om medikamentene på Felleskatalogen. Kontakt Giftinformasjonen på deres døgnåpne vakttelefon (22 59 13 00), hvis du er bekymret for at du har fått i deg en overdose.