Jeg røyket pot og kunne ikke bevege beina

cannabisJeg røyket pot for første gangen for ca 40 timer siden og mistet totalt kontrollen over kroppen og kunne ikke bevege beina. Høyre bein er fortsatt vondt og jeg har en skjærende smerte som stråler nedover i beinet når jeg beveger beinet. Har ikke hørt om sånne reaksjoner før og jeg lurer på om d kan være farlig? Kan d ha vært noe rart i røyken? Kan jeg ha blitt lurt til å ta noe, for at han ville utnytte meg?

Kvinne, 34 år fra Vestfold
De vanligste bivirkningene ved røyking av cannabis er gjerne at den svekker koordinasjon, konsentrasjon, reaksjonsevne og kortidsminnet. Bruk kan også skape risiko for angst og depresjoner ved langvarig bruk. Så noe nedsatt motorisk kontroll over kroppen er ikke uvanlig ved røyking av hasj. Rusvirkningen vil også være avhengig av mengden av THC som er i cannabisen (styrken), og hvor mye som inntas.
Det er kanskje ikke umulig å miste førlighet i bena ved røyking av cannabis, men det er svært uvanlig/usannsynlig. Cannabisen du røyket kan ev. ha inneholdt tilsetningsstoffer, men vi kan ikke si med sikkerhet om det har skjedd og i så fall hva det var. Med hensyn til smerten og hevelsen i benet er det viktig at du tar det på alvor og kontakter fastlegen din. Selv om bruk av cannabis er ulovlig har fastlegen din taushetsplikt så du behøver ikke bekymre deg om det.