Har lyst til å slutte med alle medikamenter

Jeg har vært opperert mange ganger i ryggen 6 ganger. Jeg tar en del smertestilende medikankmenter. nobligan, paralgin major, fast. Nå har jeg begynt på dolcintin i de værste periodene. Jeg har veldig mye plager. Går til behandling 2 til 6 ganger i mnd. Dette for å myke opp muskler. Jeg er i full jobb, har konstant smerter. Når jeg ikke får sove så tar jeg sobril eller imovan. Å det kan være mange ganger det. Jeg har mange ganger tenkt å ta det opp med fastlegen min men jeg får det ikke til. Har lyst til å slutte med alle medikamenter. Men har ikke mot til meg å si at no e det nok. Det er flere leger som sier at jeg må nok bare leve med det. Men jeg vet at kroppen min vill gå totalt i oppløsning vis jeg slutter med medisiner. Er det noen som har vært gjennom det samme?

Mann, 42 år fra Finnmark
Det er viktig at du holder fast på det du mener, og er det slik at du vil slutte med dine medikamenter bør du gjøre det i samarbeide med legen din. Når du skal slutte er det viktig å trappe ned så du unngår for store abstinenser. Flere steder i landet finnes det noen smerteklinikker som du kan søke hjelp for smertene dine. Det finnes en klinikk i Tromsø, tlf nr. dit er 75 42 40 00. Du kan lese om Norsk smerteforening her.