Blitt innkalt til sesjon del 2

Jeg har blitt innkalt til sesjon del 2 som kommer til å finne sted neste skoleår når jeg går i 3vgs. Det jeg lurte på er om hvor lenge man kan se spor av marijuana i blodet/urinen etter man har røkt det? Jeg trodde jeg røkte vanlig røyk fra en kompis i januar men fant ut etterpå at det var faktisk en joint. Er bare nervøs for at dette kommer til å komme frem på sesjon og jeg ikke kommer til å få lovt til førstegangstjeneste.

Mann, 18 år fra Rogaland
Cannabis kan spores i urin alt fra noen få dager til flere uker. Har du kun røyket marihuana/hasj en gang vil det kun spores i urinen i noen dager etter bruk. Har du røyket jevnlig over en lengre periode kan det spores flere uker i etterkant.
I blodet kan THC kun spores noen timer etter inntak.
Hvis du røyket en joint i januar, og skal på sesjon til høsten, er du garantert fri for at de kan spore THC-syre i urinen din. Du har ingenting å bekymre deg for!