Urinprøver for bruk hjemme

rustlf-logo 75x67Hvor kan man få tak i urinprøver for bruk hjemme som vil gi en indikasjon umiddelbart på både om og hvilket stoff man har inntatt??

Mann, 32 år fra Akershus
En del større apoteker skal ha hurtigtester for dette, hvor det fremgår både om og hvilket stoff man har inntatt. Ring et apotek og spør etter hurtigtester for narkotika. Ellers kan du kjøpe det på internett, f. eks. på denne siden.
Hurtigtester gir i løpet av få minutter svar på om testmaterialet inneholder et rusmiddel eller ikke. I en artikkel i Tidsskrift for Den norske lægeforening er det beskrevet fordeler og ulemper ved bruk av slike tester for å påvise rusmidler i urin. Du finner artikkelen her.