Jeg fikk i meg en pille og ble helt sløv

rustlf-logo 75x67Hei. jeg er ei jente på 15 år, som var ute i helga. jeg fikk i meg en pille, men vet ikke hva det ver, jeg ble helt sløv, og klarte ikke å holde meg våken. jeg er så utrolig gla for at jeg for derifra kort tid etter, for jeg har en aning på hva baktanken med pillen var. Det var en kapsel som var blå den ene enden og hvit på den andre anden, hva kan det være ?

Kvinne, 15 år fra Nord-Trøndelag
Det er ikke så lett å svare på dette uten mer opplysninger om merkingen på kapselen og f.eks hva det stod på den o.l. Det er trolig et beroligende/dempende preparat eller en sovemedisin. For å finne ut av dette, anbefaler vi deg å gå inn på Felleskatalogen sin sine om preparatidentifisering.  Der kan du søke på kapsler med disse fargene, og gjerne føre inn så mye info du kan og husker. Da får du opp bilder av forskjellige kapsler, og du vil kanskje kjenne igjen den du fikk. Det er bare legemidler som er registrert i Norge du finner Felleskatalogen sin preparatidentifisering. Det kan godt hende at det du fikk ikke er et preparat som er registrert i Norge. Det kan også hende at noen har åpnet en kapsel og puttet noe inn i den. Dette er vanskelig å svare på for oss.