Subutex og Dolcontin

Hvor lenge sitter en dolcontine 100 mg tabelett i kroppen?? Kan man bruke dolcontine etter man har tatt 2 mg subutex? I såfall hvor lenge må jeg vente etterpå?? Håper på snarlig svar og takk!!!

Kvinne, 25 år fra Oslo
Subutex er en såkalt partiell antagonist. Det vil derfor kunne ha en «blokkerende effekt» om du tar Dolcontin etter Subutex; dvs. Dolcontinen vil ikke virke som den skal. Hvor lenge du må vente med å ta Dolcontin etter Subutex, kommer an på hvor mye/lenge du har brukt Subutex. Hvis det bare er snakk om 2 mg Subutex, kan det allikevel være lurt å vente ett-to døgn. Vær også klar over at hvis du tar Dolcontin og Subutex i omvendt rekkefølge, altså Subutex etter Dolcontin, vil Subutexen kunne utløse akutte abstinensliknende symptomer.