Rusprøver

Hei! Jeg har begynt på rusprøver(blodprøver) for hasj, benzo og opiater.. Lurer på hvor lenge disse stoffene egentlig sitter i blodet, og hvor mange ganger i uka jeg må avgi prøver for at de skal kunne finne stoffene om jeg er så uheldig å tar nytt inntak? Blir verdiene målt?

Kvinne, 24 år fra Telemark
Det er ikke vanlig å bruke blodprøver for å påvise bruk av rusmidler, da påvisningstiden er veldig kort (timer).Dersom du likevel skal avgi blodprøver for dette,må du avgi daglige prøver, og kanskje oftere.Men dette virker usannsynlig. Ved urinprøver, som er det mest vanlige ved slik testing, kan cannabis spores i inntil 1 uke ved engangsbruk og opp til 10 uker ved jevnlig bruk. Benzodiazepiner kan spores 1-3 dager ved engangsbruk, og ca.1 uke etter jevnlig bruk. Opiater kan spores i ca. 3 dager etter en enkeltdose, og ca. 4 dager ved jevnlig bruk.