Hvor og hvordan kan jeg få hjelp til å slutte?

Hei. Jeg er en 25 år gammel mann som begynner bli mer og mer avhengig av cannabis. Jeg sluttet med alt annet for ca 6 år siden men har det siste året begynt og røyke cannabis hver kveld for og roe ned nervene. sånn har jeg holdt på en god stund og merker kroppen og hodet blir mer og mer utslitt. Jeg har verken familie eller venner jeg kan snakke med om dette fordi ingen vet om problemet mitt. Hvor og hvordan kan jeg få hjelp til å slutte? Hva kan jeg gjøre selv for og «minske» behovet jeg føler at jeg må ha?

Mann, 25 år fra Østfold
Mange opplever at det kan hjelpe å dele sine bekymringer og utfordringer med andre, enten det er med venner eller familie, eller med personer knyttet til hjelpeapparatet. Med mindre du helt bevisst ikke ønsker å snakke med familie og venner, vil vi anbefale at du gjør nettopp dette. Ofte kan det være tungt å sitte med problemene alene. Ønsker du å holde disse utenfor, kan det være et alternativ at du tar kontakt med legen din, og at du gjennom vedkommende blir henvist til poliklinisk behandling. Alternativt, eller kanskje aller helst i tillegg, kan du lese disse hasjguidene som gir råd og tips til hvordan man kan slutte. En guide for deg som vil slutte med hasj | Slutte med hasj?
Du er selvsagt også velkommen til å ringe oss på 08588.