Er det vanlig å være lei seg uten grunn?

Hei, jeg lurer på en ting. Er det normalt og være lei seg uten grund? jeg skjenner jeg er lei meg ganske ofte, det plager meg.

17 år fra Hedmark
Det å være lei seg ofte er ikke noe ålreit situasjon å være i. Som oftest er det en grunn til at vi blir lei oss, men det er ikke alltid like lett å finne årsaken. Vi anbefaler at du snakker med noen om dette. Har du noen voksenpersoner du har tillit til, f.eks. egne eller venners foreldre, eller en lærer eller helsesøster på skolen? Det finnes også noe som heter Helsestasjon for Ungdom. Du kan også ringe Røde Kors sin telefontjeneste, tlf. 800 33 21.