Er det farlig å ta mange Imovane?

rustlf-logo 75x67Er d farlig p ta mange imovan? jeg tok tilsammen ganske magne, akuurat nå, var feil pilleer gig skulle ta, skulle ta litt effadrin og en egen privat medesin vet ikke heilt hva jeg føler nå, men drkkr litt øl ogspå no. blir vel ,kanakskje tildlig kveld påp med da. ? hmm

Mann, 25 år fra Akershus
Imovane og andre sovemedisiner er ikke anbefalt kombinert med alkohol. Kombinasjonen øker faren for uventede reaksjoner. Felleskatalogen.no sier om overdosering/forgiftning: «Varierende grad av CNS-depresjon (sentralnervesystemet påvirkes dempende), fra døsighet til koma, som avhenger av den inntatte mengde zopiklon. Lette tilfeller inkluderer tretthet, forvirring og søvnighet. Ved alvorlige tilfeller kan symptomene inkludere ataksi, hypotoni, hypotensjon, respirasjonsdepresjon, koma (sjelden) og død (svært sjelden). Overdosering antas ikke å være livstruende hvis ikke det samtidig er inntatt andre CNS-dempende midler, inkl. alkohol.» Som du ser av dette, er det en økt fare for overdose ved samtidig bruk av alkohol. Du bør være sammen med noen som kan passe på deg hvis du blander Imovane og alkohol. Les mer på www.felleskatalogen.no (søk på Imovane)