Skremselspropaganda?

Jeg hadde tenkt å spørre dere om tips for hvordan jeg kan hjelpe en kamerat som er på grensen til å bli alkoholiker, og røyker førti eller flere sigaretter om dagen. Etter å ha lest litt her kommer jeg imidlertid ikke til å gjøre det, ettersom dere sprer desinformasjon.
Spørsmålet mitt blir derfor et annet: Hvordan kan dere ha samvittighet til å komme med usaklig skremselspropaganda? Jeg er skremt av at mange kommer til dere for hjelp, men får servert moralisme som ikke stemmer overens med fakta. Det hjelper ingen!

Mann, 37 år fra Nord Trøndelag
Vi beklager hvis noe av det vi skriver blir oppfattet som moralisme, det er ikke det vi ønsker å formidle. Nå har det seg slik at noen mener vi er for liberale i våre uttalelser, og andre mener vi er for konservative eller moraliserende. Vi ønsker å være minst mulig pekefingerorienterte, vi ønsker å gi faktainformasjon og komme med veiledende tanker, ideer eller spørsmål der det trengs, eller (i våre øyne) gode råd der det trengs.
Nettsiden vår er til for publikum, derfor setter vi pris på tilbakemeldinger, gjerne konstruktive. Har du noen konkrete innlegg/svar fra siden som du spesielt reagerer på, setter vi pris på en ny tilbakemelding.