Jeg har lyst å prøve hasj

Jeg kjenner ingen innenfor rus, men har lyst til å prøve hasj fordi jeg sliter med depresjon. noen sier detter hjelper. jeg drikker ikke eller fester og er generelt er outsider. så hvor i bergen kan jeg skaffe hasj, ghb, kortvarige stoffer med hallusiogen (feil stavet sikkert) virkning eller ecsasty? et annet spørsmål som gjelder LSA. finnes det «morning glory» planter/ frø på plantasjen i bergen? deppa kid 🙁

Mann, 15 år fra Hordaland
Vi er kjent med at enkelte bruker hasj fordi de er deprimerte, dette fordi hasj er et dempende rusmiddel. Det betyr at det for noen kan legge en demper på vonde følelser, men kun så lenge man er ruset på det. Samtidig øker hasjbruk risikoen for angst og depresjoner. Hasj har også en hallusinogen effekt (fører til at sanseinntrykk kan bli forstyrret) som kan påvirke psyken negativt. Hvis du har lyst til å lese mer om skadevirkninger ved bruk av hasj kan du klikke her. Det andre spørsmålet ditt om hvor du får kjøpt ulike narkotiske stoffer, gir ikke RUStelefonen informasjon om.
Ønsker du noen å prate med angående din depresjon kan du f.eks kontakte helsestsjonen for ungdom eller helsesøster på skolen. Du kan også gå inn på mental helse sine sider.