Narkotest av håret mitt

rustlf-logo 75x67Hei, jeg lurer på om jeg har fått noe i drikken min på julebordet forrige helg. Jeg mangler ca 12 timer som jeg ikke kan huske noen ting og før denne tiden kan jeg huske alt jeg har drukket og gjørt. I disse 12 timene som jeg ikke husker noen ting har min være måte totalt forandret seg fra hvordan jeg er til vanlig. Jeg kunne til og med ikke huske hvor jeg bodde. Det jeg lurer på er hvor kan jeg ta en slik narkotest av håret mitt og evt hva koster det?

Mann, 31 år fra Aust-Agder
Det mest sannsynlig, hvis du har fått i deg noe annet en alkohol, er at det har vært en eller annen form for medikamenter. Da er det gjerne snakk om benzodiazepiner av et eller annet slag. Slike medikamenter gir gjerne hukommelsestap og endret atferd i kombinasjon med alkohol. Du kan lese mer om det her.
Når det gjelder hårprøver, anbefaler vi deg å ringe Fürst medisinske laboratorium og spørre dem hvor man ev. kan få denne typen tester og hva det koster. Du kan også kontakte Divisjon for rettstoksikologi og rusmiddelforskning og spørre dem.