Anonym spørreundersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

Anonym undersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

Kan amfetamin ha noe med minsket sexlyst å gjøre?

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

Jeg har en kjæreste som lenge har gått på amfatemin, men sluttet for ca 3 år siden. Han har ikke spesielt stor sekslyst og jeg lurer på om det kan ha noe med hans tidligere missbruk å gjøre.
Kvinne, 33 år fra Østfold

Du skriver at kjæresten din sluttet med amfetamin for 3 år siden. Vi vet at psykoaktive/stimulerende stoffer kan føre til en viss utmattelse en periode etter at man har brukt det. Noen blir deprimerte og noen føler seg slappe som kan resultere i minsket sexlyst. Men etter 3 år skal ikke skal ikke dette ha noe å si, med mindre han har fått psykiske plager som et resulat av rusbruk. Er han deprimert, eller nedstemt kan dette ha noe å si for manglende sexlyst. Stress kan også føre til manglende sexlyst. Vil uansett anbefale han å oppsøke lege hvis dette er et problem, og noe han ønsker å få hjelp med.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.