Hvordan slutte å røyke hasj?

Hei, jeg lurer på hvordan jeg kan slutte med å røyk hasj? Jeg har gjort det i snart 5 år nå. Og jeg begynner å merke det på kroppen min.

Gutt, 14 år fra Sør-Trøndelag
Et ønske om å slutte er en god start! Vi vil først og fremst anbefale deg å snakke med noen voksenpersoner du stoler på om situasjonen din. Det kan for eksempel være foreldre, en lærer eller helsesøster på skolen, utekontakten i kommunen du bor, eller en helsestasjon for ungdom. Selvsagt er du velkommen til å ringe oss på 08588 for hjelp.
Du kan gjerne ta en titt på følgende to hasjguider: En guide for deg som vil slutte med hasj | Slutte med hasj?