For 2 mnd. siden begynte jeg med benzodiazepiner igjen

Hei eg er en mann på 34år, så var inne for 1 år siden ca for avrusning på benzodiazepiner, for ca 2 mnd siden kom eg i kontakt med en person så bruker det, da va eg så dum att eg spurte og få noen og sånn har det gått siden.
Nå begynner eg og få broblemer i gjenn vet ikke om eg klarer å slutte, ska snart inn på samme klinikk men da for og prøve ut adhd medisin. Eg vet ikke om eg ska si det til legen/må prøve og slutte før den tid,vet ikke om eg klarer å holde ut dette her. føler eg har ødlakt alt for meg sjøl. Hilsen bekymret

Mann, 34 år fra Hordaland
I slike situsjoner i livet er det ikke alltid like lett å se lys i tunnellen, og man fokuserer gjerne mer på problemet enn på mulighetene. Situasjonen din er ikke umulig, men forstår at du opplever den vanskelig. I og med at du skal til behandling, og hvis situasjonen er slik at du ikke klarer å slutte med benzodiazepinenene på egenhånd, er det nok lurest å spille med åpne kort. Prøv å fortell legen om situasjonen. Kanskje du kan få nedtrapping på pillene på klinikken før du begynner på utprøving av ADHD medisinene. Du må nok uansett ha rene urinprøver før du får prøve ut ADHD medisinene. Legger ved en link til ADHD foreningen her.
Hvis du tenker at du kan klare det på egenhånd, kan det kanskje være godt for deg å ha noen som backer deg og som du kan ringe underveis. Har du behov for å prate med noen om dette, er du velkommen til å ringe oss, vi har åpent hver dag mellom 11.00-19.00. Lykke til, og ikke gi opp!