Bør jeg oppsøke lege?

rustlf-logo 75x67Hei! For noen dager siden hadde jeg en dårlig opplevelse med spising av hasj. Jeg har røyket ca 10 ganger før jeg prøvde dette, og jeg har aldri blitt dårlig av det. men for 2 dager siden så skulle jeg og noen venner av meg lage hasjbrownies, og dum som jeg var spiste jeg flere stykker fordi jeg ikke kjente at det skjedde noe. når jeg plutselig begynte å kjenne rusen kjente jeg også at noe var feil. det var akkurat som om tennene mine etset bort og hele kroppen prikket som bare faen, og tida gikk utrolig sakte. Jeg fikk rett og slett litt panikk og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Det jeg er mest redd for etter dette er hjertet mitt, ettersom jeg hadde ekstremt høy puls over lang tid! (rusen varte i ca 6 timer) er dette veldig farlig? burde jeg oppsøke lege? håper på svar fort:)

Gutt, 17 år fra Buskerud
Antakelig er årsaken til disse ubehagelige opplevelsene at du har fått i deg en stor dose THC. Som du merket kommer effekten mye senere når man spiser hasj, enn når det røykes. Det er vanlig å få økt puls når man inntar hasj. I tillegg ble du kanskje litt ekstra stressa i denne situasjonen? Når det gjelder følelsen av tenner som etser bort, prikkinger i kroppen osv. er nok dette mest sannsynlig en psykisk opplevelse. Det er neppe farlig. Hvordan føler du deg nå? Dersom du føler deg bra nå, er nok alt i orden, men du kan selvsagt kontakte lege dersom du bekymrer deg. Husk i så fall å være ærlig om det som har skjedd. Legen har taushetsplikt.
Du kan lese mer om cannabis her.