Barn av rusmisbrukere.

Hei !
Vet dere om et sted barn som har mistet foreldre i overdose kan henvende seg for å prate om sorgen ?  Hilsen en lærer som har en elev som trenger hjelp.

Kvinne 35 år fra Buskerud.
Hvor barnet kan henvende seg, er litt avhengig av alder. Det beste er om hun/han kan snakke med nærpersoner/omsorgspersoner om dette. Få hjelp til å bearbeide sorgen fra dem som har ansvaret/daglig omsorg. Lege eller barnevernstjenesten kan henvise til f.eks. bup (barne og ungdomspsykiatrisk) eller annet behandlingsapparat.Kanskje finnes det tilbud i kommunen , f.eks. lavterskeltilbud innen barne-og ungdomspsykiatri? Det finnes en hjeletelefon for barn av rusmisbrukere, TRYGG 80087944, som drives av Blåkors. Ellers finnes det andre hjelpetelefoner, og her  er en oversikt over lokale og landsdekkente telefontjenester, noen offentlige og andre.