Jeg drikker for mye, hvor kan jeg få hjelp?
Hei, Jeg har problem med at jeg drikker for mye. Hvor kan jeg ringe for å få hjelp. Takk!

Mann, 30 år fra Vestfold
Vi kan desverre ikke kontakte deg privat og har derfor anonymisert innlegget ditt.Vi håper du leser dette likevel. Du har kommet et stort skritt videre i endring av ditt drikkemønster når du erkjenner at du har et problem. Du kan kontakte fastlegen din for å få henvisning til f.eks. en ruspoliklinikk i nærheten av der du bor. Du kan også henvende deg til en ruskonsulent på sosialkontoret. Det er de to instansene som har henvisningsrett til rusbehandling, som er en del av spesialisthelsetjenesten. Du kan selv gå inn på www.frittsykehusvalg.no og se hva slags tilbud som finnes .Og du er selvsagt velkommen til å ringe oss for mer veiledning og informasjon. Lykke til!