Min sønn har adhd, lurer på om han har brukt hasj.

Hei. jeg er en mor som har en sønn med adhd. han har også mye tvang og bruker derfor zoloft mot denne. jeg lurer på om han har brukt hasj. ved et tilfelle har han vært beruset???..virket så rar, flere ha reagert på dette men har ikke kunnet si akurat hva de reagerte på, bare at han virket "rar"…jeg mistenker at han ha tatt hasj. han hadde ved dette tilfelet brent seg/blitt brent med sigarettglo, flere merker og di var dype. han kan ikke / gjør ikke ordntlig rede for hvordan han fikk disse brennmerkene….kan dere gi meg et råd? hva skal jeg tro, er jeg hysterisk eller kan det være noe i mine mistanker? håper på snart svar. mvh mor

Kvinne, 52 år fra Nordland
Det er bra at du reagerer og tar dette opp med han. Når du har dialog med han, si hvorfor du er bekymret, og hvorfor du eventuelt tror at han ruser seg. Spør han gjerne hvordan han har det, og om han eventuelt kunne tenke seg å prate med noen andre voksne om hvordan ting er. Det kan være flere grunner til han fikk brennmerkene, og at han eventuelt ruser seg. Du er velkommen til å ringe hit hvis du ønkser mer konkrete råd, eller så kan vi tipse om noe som heter veiledningssenteret for pårørende, 22 99 34 90 (man-fre 9-16, tor 9-19)