Stikking rundt hjertet når man røyker hasj?

Hei, vi er to jenter som røyker hasj daglig. Vi har røykt uten pause i flere måneder, og vi har hatt stikking rundt hjertet en god stund nå. Det er der hver dag og vi begynner å bli litt bekymret for om det er farlig eller bare en ubehagelig bivirkning. Vi går også på 3 medisiner som er tunge for hjerte, lever og nyre, kan det ha innvirkning? Vi tør ikke å gå til fastlege for å sjekke det ut pga røykingen.

Kvinne, 18 år fra Vest Agder
Det som skjer når man røyker hasj er at blodtrykket synker/faller, noe som gjør at hjertet begynner å banke mer, man kan også få en fase i rusen der blodtrykket stiger. Disse kroppselige reaksjonene kan ofte oppleves ubehagelige og kan bidra til å utløse angsttilstander hos enkelte. Dette kan ha en sammenheng med eventuell stikking rundt hjertet. Dette er ikke noe særlig risikabelt hvis man er en ung og hjertefrisk person. Dere sier dere går på ulike medisiner, dette kan ha en innvirkning. Legen har taushetsplikt, så der er å anbefale å ta dette opp med legen.