Psykisk syk mor som drakk, finnes det noen støttegrupper?

Hei Jeg er en voksen jente som har funnet meg godt til rette i et forhold og lever et ganske godt liv. likevel har ikke kroppen min klart å legge bak seg barndommsårene med en psykisk syk mor som drakk mer og mer. Jeg har vært litt innom terapeuter etterhvert som jeg har vokst opp, men jeg har aldri opprettholdt kontakten med de. Jeg har ikke funnet noe som kan hjelpe meg til å legge ting bak meg. Jeg plages av mye innestengt sinne og frustrasjon som jeg ikke får plassert på riktig sted. Prøver å surfe rundt på nettet for å finne noe for voksne barn av rus – og psykiske syke foreldre, men lite dukker opp. har vært innom veiledningssenteret et par ganger, men det var lite svar å finne der. Er det noen der ute som vet om noen effekive "behandlingsformer" eller støttegrupper hvor man kan møte flere som opplever noe av det samme i Osloby?

Kvinne, 25 år fra Oslo
Du har virkelig kommet langt i det å takle hverdagen, ta vare på det du allerede har fått til. Det er ikke altid slik at vi skal glemme, men mer at vi skal takle, og bruke erfaringer, negative og positive, til noe bra fremmover. Der er nok flere steder som kan kontaktes med hensyn til det å sortere fortid i forhold til nåtid. Gode på dette, og de har sikkert en oversikt også, er Borgestadklinikken i Vestfold. Legger ved kontakt informasjon her. Du kan også kontakte noe som heter veiledningssenteret som holder til på Grønland i Oslo. Nr dit er 22 99 34 90. Eller så er det noe som heter Alanon som du kan kontakte. Ring oss gjerne for mer veiledning.