Langvarig bruk av Mogadon

Heisann. har noen spørsmål som ikke gjelder meg sjøl.gjelder min samboer.det jeg lurer på ka slags bivirkninger man får av langvarig bruk av mogadon.sovetabeletter.hun tar vel ca 10 stk.og kansje fleire.har også funnet no små poser med no hvitt luktfritt og smakslaust pulver i.veit ikke hva dette er.men hun virker trøtt/sløv.vil ikke sove .e hyper på en måte/rastlaus.selv om hun ser heilt knust ut.det øker matlysten og blir sånn at hun bare gir seg fan i alt,håper på svar.

Mann, 40 år fra Troms
Mogadon er et B-preparat og er veldig avhengighetsskapende. 10 stk sovetabletter pr dag er mye med tanke på at max brukerdose som fåes på sykehus er 4 stk. Dette viser til at toleransen til vedkommende er stor. Det er ulike bivirkninger som det er referert til i felleskatalogen.
Vanlige: Døsighet. Mindre vanlige: Kvalme, hodepine, økt apetitt, forvirring, hukommelsestap, svimmelhet, muskelsvikt og muskelsvakhet, tretthet og tunghet i kroppen dagen etter. Sjeldne: Ved opvåkning dagen etter, mens sovemedisinen ennå virker, kan noen oppleve kortvarig hukommelsestap. Hudreaksjoner har blitt sett i sjeldne tilfeller.
Disse bivirkningene er kun ved bruk av Mogodan, så bruker hun annen type rus ved siden av, som dette hvite pulveret f.eks, vil det mest sannsynlig være andre birkninger du ev ser, og hun opplever også. Blander man ulike rusmidler forterker disse stoffene ofte hverandre, i tillegg til at man får en anderledes rus. Du nevner noe hvitt pulver, det kan være vanskelig å si noe konkret på hva det er. Man kan spekulere rundt det, men det beste er nok å prøve å få til en dialog med henne og spørre henne hva det kan være. Kanskje du kan ta en av posene og konfrontere henne direkte. Du kan også ta med en av posene til politiet og be de finne ut hva det er. Ønsker du å prate med noen ang dette, kan du ta en telefon til oss på RUStelefonen 08588. Vil også anbefale deg å lese om ulike rusmidler på "fakta om rus" på hjemmesiden vår.