Påvisning av hasj og amfetamin i urinen

Jeg har ikke røykt på 2 måneder. Før det røykte jeg ganske mye. Så i går røykte jeg 0,1, og lurte på om det kom til å slå ut på min pisseprøve, som er om 2 uker? Er så redd for det. Drikker delvis med vann, ikke overdrevet, trener og spiser BARE sunn mat. Også lurer jeg på om jeg får ren urinprøve hvis jeg speeder uken før?

Jente, 16 år fra Hordaland.
I utgangspunktet vil THC (det viktigste virkestoffet i hasj) kunne påvises i urinen i ca. én uke etter én gangs bruk. THC er imidlertid fettløslig, og stoffet kan således lagres i fettvevet i kroppen. Om man røyker hasj oftere enn én gang i uken, vil derfor dette kunne føre til en opphoping av THC i kroppen, og det kan ta opptil 6-10 uker før man kan avlevere rene urinprøver. Amfetamin kan vanligvis påvises i urinen i 2-4 dager etter inntak. Det er derfor lite trolig at det blir påvist verken cannabis eller amfetamin i urinprøven din, men vi kan selvfølgelig ikke gi noen garantier. Det er for øvrig positivt at du drikker vann, spiser sunt og trener, men dette vil gi minimalt utslag på påvisningstiden.