Sliter med cannabis

Jeg har et par spørsmål jeg lurer på. Jeg sliter skikkelig med cannabis – røyker hver dag fra morgen til kveld, og jeg får mer inkasso enn reklame. Jeg greier ikke å ta tak i alle problemene mine. Hva gjør jeg? Jeg har vært inne på tanken om å ta livet mitt.

Mann, 20 år fra Hordaland.
Det er trist at du opplever at du ikke klarer å ta tak i livet ditt.
Vi vil anbefale deg å ta kontakt med din fastlege og be henne/han om å søke deg til behandling – enten poliklinisk eller i form av innleggelse. Det finnes noe som heter Ruspoliklinikk. Der kan du gå og få samtaler med en behandler. Det er det som kalles poliklinisk behandling. Du kan også ta kontakt med Utekontakt der du bor. De har god kunnskap om rusmidler. I tillegg kjenner de hjelpeapparatet godt, og kan gi råd, veiledning og støtte. Helsestasjon for ungdom er også et sted du kan henvende deg.