Ødelagt indre vitale organer?

Jeg var med en venninne og halvannen time før jeg drar, drar fram en liter med vodka (40%). Jeg er fra meg av glede og begynner å drikke bart. Det går fortere og fortere, noe det ofte gjør når jeg drikker vodka. Til slutt halvannen time senere, har jeg hatt ned 0,7 l med denne drikken. Jeg løper til bussen alt går fint, men på bussen begynner merkelige ting å føkke. Resten er borte.
Et par dager etterpå tar jeg meg en øl (0,33). Og blir vel rett og slett full. Det kjennes ut som jeg har drukket godt over en six-pack med flasker. Kan jeg ha ødelagt indre vitale organer?

Gutt, 18 år fra Oslo
Vi beklager at det har tatt tid før du får svar på spørsmålet ditt, men vi har måttet høre med Folkehelseinstituttet, divisjon for rettstoksikologi og rusmiddelforskning for å høre om de har noe å si i forhold til skade av indre organer. Vi har nå fått tilbakemelding, og de har, som forventet, ikke noe å si til dette. Vi anbefaler deg likevel å ta kontakt med lege hvis du er i tvil.
Når det gjelder din opplevelse av ruspåvirkning av alkohol, er det slik at den kan variere fra gang til gang. Den avhenger av din fysiske og psykiske tilstand den dagen, og av om du har spist og drukket i forkant eller ikke.