Skremmende bivirkninger av amfetamin

Vi er to venninner som sitter her og er kjemperedde. Vi bestemte oss i forrige uke for å prøve å slanke oss med amfetamin. Vi tok det hver dag i nesten en uke. Den virkningen vi kjente var mangel på matlyst og at vi ikke trengte søvn. Vi ble ikke hypre. I går ble vi begge to tungpustet, kvalme og svimle med litt vondt i musklene og trykk i brystet. Hun som ga oss det sa at det var fordi at vi hadde tatt det for mange dager og at det var pga matmangel, søvnmangel og mangel på væske, og at vi hadde en form for angst. Vi er kjemperedde for at dette har gått ut over hjertet eller andre organer. Vi har samme følelse i dag. Vi kommer aldri til å gjøre noe så dumt igjen, og anbefaler ikke dette til noen. Det er helt for jævlig å være så redd. Er dette en vanlig følelse hvis man har tatt for mye/for lenge?

Kvinne, 35 år fra Hordaland.
Om man tar amfetamin flere dager i strekk, er det vanlig at man til slutt opplever en ”nedtur” preget av utmattelse og stort søvnbehov. Dette skyldes bl.a. at man har spist og sovet for lite, i tillegg til at man har vært i mer aktivitet enn hva man pleier. Det er heller ikke uvanlig med angstproblemer i forbindelse med amfetaminbruk. Redsel og trykk i brystet kan være symptomer på dette. Det er altså lite trolig at dere har fått varige organskader. Når det er sagt må det imidlertid påpekes at det å ta amfetamin er en påkjenning for hjerte og karsystemet.