Dop i drinken?

Vi er tre jenter som tror vi ble dopa ute på byen i helga. Fins det tester på apoteket en kan kjøpe som kan påvise f.eks. rohypnol i urinen?

Kvinne, 26 år fra Sør-Trøndelag.
Dere skriver ikke noe om hvorfor dere tror dere har blitt dopet, slik at det er vanskelig å si noe om hvilket stoff som eventuelt kan ha blitt brukt. Det finnes hurtigtester for å påvise bruk av ulike illegale stoffer i urinen, men disse vil vanligvis ikke kunne påvise stoffer som det er vanlig å benytte i slike tilfeller (som for eksempel Rohypnol). Det beste er å ta en urinprøve så fort som mulig etter hendelsen, og levere denne til din fastlege. Legen vil så sende prøven til analyse hos et laboratorium.