Ecstasy og hjerteklapp

Jeg har tatt ecstasy noen ganger, og merker at jeg kan få hjerteklapp noen ganger. Ganske ubehagelig… Særlig om natten når jeg skal sove. Er det pga ecstasyen og er det noe å gjøre mot det? Eller skal jeg bare vente på at det skal gi seg? Hatt det slik rundt et halvt år nå.

Gutt, 17 år fra Buskerud.
Inntak av ecstasy vil gi høyere puls, men jeg tolker det slik at du opplever hjerteklapp også en god stund etter at du har tatt noe av stoffet. Dette kan i så fall dreie seg om panikkangst, noe som ikke er en uvanlig bivirkning etter bruk av ecstasy. Panikkangst er ikke farlig, men kan oppleves som veldig skremmende og ubehagelig. Det kan gå over av seg selv, men oppfølging fra psykolog anbefales. I så fall må du først få en henvisning fra fastlegen din.