Mor til mitt barn har blitt diagnostisert med bipolar 1 og har vært (og er) alvorlig syk. Jeg har hørt at bipolaritet er arvelig. Øker dette risikoen for at mitt barn kan få psykose, depresjon eller mani ved bruk av rusmidler? Hen er bare 12 år, men jeg ønsker å ta praten før hen er 14 basert på gode fakta.