Jeg er redd for å si til fastlegen at jeg av og til tar mer sovemedisin enn anbefalt. Jeg får aldri mer enn 30stk pr mnd, og velger noen bganger å ta flere en dag for å koble ut. Jeg har hatt problemer med insomni, angst, PTSD i mange år, men ingen behandling fungerer. Jeg er redd for at jeg skal slutte å få sovemedisin, jeg har åpenbart behov for hjelp til å sove, men har også et potensiale for overbruk. Dersom jeg mister disse medisinene uten å få noe annen hjelp, er jeg redd jeg kommer til å ende med å skaffe noe illegalt.
Jeg har også kroniske smerter i store deler av kroppen som heller ikke behandles ideelt.
Jeg har kanskje ikke ett helt konkret spørsmål, men ønsker litt veiledning rundt hvordan jeg skal håndtere risiko for misbruk, samtidig som jeg har et reelt behov for medisinen. Jeg er også redd for å få et ‘stempel’ i helsevesenet dersom det kommer ut at jeg er i risikosonen for misbruk.