Får jeg veldige abstinenser hvis jeg sluttet brått på oxynorm 30 mg daglig i 2,5 mnd og slutta brått
Spørsmål:
Får jeg veldige abstinenser hvis jeg sluttet brått på oxynorm 30 mg daglig i 2,5 mnd og slutta brått
Rusinfo svarer:
Ja, det kan gi merkbare abstinenser å bråslutte etter 2,5 mnd med 30 mg Oxynorm daglig, men hvor kraftige de blir varierer veldig fra person til person. Typiske symptomer er uro, svetting, «influensafølelse», mageplager, søvnproblemer og økt smerte. Faglig anbefaling er egentlig å trappe ned gradvis i samråd med lege, ikke stoppe brått – så hvis du merker tydelige plager nå, ville jeg tatt kontakt med lege/legevakt og sagt rett fram hvilken dose du har brukt og at du har stoppet brått.
Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!
Send inn spørsmål
RUSinfo er ikke en akuttjeneste, ved behov for øyeblikkelig helsehjelp ring 113.
NB: Dersom ditt spørsmål gjelder ordinær bruk av legemidler, må vi be deg ta opp dette med foreskrivende lege eller annet helsepersonell. Vi kan kun gi generell informasjon om vanedannende legemidler.
Relatert innhold
Andre spørsmål
fant du ikke det du lette etter?
RUSinfo er ikke en akuttjeneste, ved behov for øyeblikkelig helsehjelp ring 113.
NB: Dersom ditt spørsmål gjelder ordinær bruk av legemidler, må vi be deg ta opp dette med foreskrivende lege eller annet helsepersonell. Vi kan kun gi generell informasjon om vanedannende legemidler.