Får jeg veldige abstinenser hvis jeg sluttet brått på oxynorm?

Spørsmål:

Får jeg veldige abstinenser hvis jeg sluttet brått på oxynorm 30 mg daglig i 2,5 mnd og slutta brått

Kvinne/Jente |
52 år |
Telemark

  Rusinfo svarer:

Ja, det kan gi merkbare abstinenser å bråslutte etter 2,5 mnd med 30 mg Oxynorm daglig, men hvor kraftige de blir varierer veldig fra person til person. Typiske symptomer er uro, svetting, «influensafølelse», mageplager, søvnproblemer og økt smerte. Faglig anbefaling er egentlig å trappe ned gradvis i samråd med lege, ikke stoppe brått – så hvis du merker tydelige plager nå, ville jeg tatt kontakt med lege/legevakt og sagt rett fram hvilken dose du har brukt og at du har stoppet brått.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

RUSinfo er ikke en akuttjeneste, ved behov for øyeblikkelig helsehjelp ring 113.

NB: Dersom ditt spørsmål gjelder ordinær bruk av legemidler, må vi be deg ta opp dette med foreskrivende lege eller annet helsepersonell. Vi kan kun gi generell informasjon om vanedannende legemidler.

NB! RUSinfo sin spørretjeneste er anonym. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo sin spørretjeneste er anonym. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

RUSinfo er ikke en akuttjeneste, ved behov for øyeblikkelig helsehjelp ring 113.

NB: Dersom ditt spørsmål gjelder ordinær bruk av legemidler, må vi be deg ta opp dette med foreskrivende lege eller annet helsepersonell. Vi kan kun gi generell informasjon om vanedannende legemidler.

NB! RUSinfo sin spørretjeneste er anonym. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.