Følelse

Hei. Jeg har slitt en del med dårlig samvittighet året som var. Jeg har snakket med foreldrene mine og helsesøster om det. Jeg hodte på å gjøre noe skikkelig dumt med meg selv.Grunnen til at jeg fikk dårlig samvittighet var på grunn av at jeg stjelte en del penger fra folk for ca ett år siden. Jeg sa unnskyld til den eller de personene det gjalt. Men nå når jeg har lagt det bak meg og sluttet med den dårlige samvittigheten, er det som om jeg prøver å finne nye ting dumme ting jeg har gjort slik at jeg kan ha dårlig samvittighet og være skuffet over meg selv. jeg skjønner ikke hvorfor. Og jeg har begynt å analysere dagene mine for å se hvor mange ganger jeg endrer litt på sannheten. Det er så slitsomt! Men jeg har komt på en ting jeg gjorde for veldig lang tilbake i tid. Jeg smurt en kjole til en jeg var på besøk hos med deodorant. Og hun skulle bruke den kjolen i er bursdagbesøk etterpå. Nå klarer jeg ikke å slutte å tenke på noe annet og føler meg råtten over alt, og dagene blir triste

Kvinne, 14 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
RUStelefonen svarer på spørsmål om rusmidler og bruk av det. Vi forstår at du har det vanskelig nå, og slik er livet innimellom for alle. Du har god erfaring med å snakke med foreldrene dine og helsesøster. Kanskje du skal gjøre det det og fortelle hvordan du har det nå. Når du får snakket ut om det som er vanskelig blir det forhåpentligvis bedre. Du kan også ringe anonymt til Kors på halsen og fortelle om om det som plager deg.