Overdose

hei jeg lurte på hva som er den vanligste måten å ta overdose på, og hva er det letteste å få tak i? går det an å ta overdose på Paralgin forte?

Kvinne, 16 år fra Oppland
RUStelefonen svarer:
De stoffene som oftest gir overdose, er en blanding av heroin og beroligende tabletter. Hvor lett det er å få tak i disse, varierer veldig ut fra hvor man befinner seg og hva slags miljø man er i.
Vi i Rustelefonen gir ikke konkret brukerveiledning om overdoser. Vi vet ikke hvorfor du spør om dette, men dersom du har det vanskelig og trenger noen å snakke med kan du ringe Alarmtelefonen for barn og unge, eller Mental Helse. Du kan også snakke med helsesøster på skolen eller helsestasjon for ungdom.